خاطرات از امام خمینی ره

سه وصف از شخصيت امام خميني در افق نگاه رهبر انقلاب

امام خميني به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد:

او به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. او ملت ايران را از اسارت بيگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصيت و خودباوري بخشيد. او صلاي استقلال و آزادگي را در سراسر جهان سرداد و اميد را در دلهاي ملل تحت ستم جهان زنده كرد. او در عصري كه همه دستهاي قدرتمند سياسي براي منزوي كردن دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي تلاش مي كردند نظامي براساس دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي پديد آورد و دولت و سياستي اسلامي بنيان نهاد. او جمهوري اسلامي را ده سال در ميان طوفانهاي سهمگين و حوادث سرنوشت ساز قدرتمندانه اداره و حراست و هدايت كرد و به نقطه مطمئن رسانيد. ده سال رهبري او براي مردم و مديران ما يادگاري فراموش نشدني و ذخيره اي بس گرانبهاست.

امام بت ها را شكست و تخت هاي فرعوني را لرزاند

او آن روح الله بود كه عصا و يد بيضاي موسوي و بيان و فرقان مصطفوي به نجات مظلومان كمر بست تخت فرعونهاي زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور اميد روشن ساخت. او به انسانها كرامت و به مومنان عزت و به مسلمانان قوت و شوكت و به دنياي مادي و بي روح معنويت و به جهان اسلام حركت و به مبارزان و مجاهدان في سبيل الله شهامت و شهادت داد.

او بتها را شكست و باورهاي شرك آلود را زدود. او به همه فهماند كه انسان كامل شدن علي وار زيستن و تا نزديكي مرزهاي عصمت پيش رفتن افسانه نيست. او به ملتها نيز فهماند كه قوي شدن و بند اسارت گسستن و پنجه در پنجه سلطه گران انداختن ممكن است. لمعات قرب حق را صاحبان بصيرت در چهره منور او ديدند و طعم بر الهي را كه در حيات و ممات بر او مي باريد همه چشيدند. دعاي او مستجاب شد كه مي گفت: «الهي لم يزل برك علي ايام حياتي فلا تقطع برك عني في مماتي


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: خاطرات از امام ره ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:40 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

صفحه قبل 1 صفحه بعد